Thursday, May 7, 2009

gambar kerosakan jiran bawah...

Semalam aku dapat mms daripada tenant aku...keadaan kebocoran dari umah bawah...jadik aku dah upload gambar tu...korang layan gambar tu.....memang kebocoran tu sangat lar ketara...pagi nie...aku telah hubungi tuan rumah tersebut...puan anis...dan alhamdulillah..dia jenis yg ok (walhal..cuak jgk..takut2 aku kena maki hamun lak...hehehehehe)...dan aku pun berbincang untuk membuat pertemuan petang ini bagi melihat kerosakan yg berlaku..

maklumat yg disampaikan..kebocoran di siling bilik tu..bukan lar dibahagian ruang bilik tidur utama...seperti yang aku maklumkan sebelum ini....ttp kebocoran di bahagian bilik tidur yg ke-3...iaitu bersebelahan dengan bilik air...jdk aku assume...kebocoran pipping berlaku..menyebabkan siling rumah puan anis terjadi...

tuk mendapatkan kepastian...aku telah hubungi bahagian kerosakan PKNS KD dan mengajukan soalan kepada En Mus bahagian pengurusan harta...beliau memaklumkan..kerosakan tersebut perlulah di buat dengan mengisi borang kerosakan dan di hantarkan kepada kontraktor appartment yang dilantik oleh PKNS untuk tindakan susulan bagi kerja-kerja pembaikan......

dan aduan tersebut...perlulah pihak yg mengalami kerosakan mengisi borang kerosakan..dan ini bermakna...puan anis lar yg berurusan dengan kontraktor tersebut...

anyway...hopefully...masalah ini akan selesai dengan secepat mungkin...ada lagik satu masalah yg aku nak endose..iaitu masalah sinki tersumbat dan lampu mentol terbakar kat TBA....

korang layan lar gambir di bawah nie....



13 comments:

sourplum said...

kesian org bwh
seksa jgk kn duk umh cmnih
klu org atas wt degil
bule jadi gduh tu

sue said...

weh standard r bocoq sana,bocoq snie...xkan hang nk duk rilek sajer..dia nk gk bg tuan umah gabra skali skala..hehehhe

ayip said...

sourplum...

kalau ikutkan..bleh wat camtu...tapi tarak baik lar...ari nie kita wat lagu tu....next2 nnti...umah kita lak yg kena..kendian jiran atas wat lagu tu..amacam???tarak baik tau...

sue..
tq 4 komen...pasai bocor sana..bocor sini..saya tak runsing sgt...pasai umah bawah yg teruk kena...apa yg perlu sy lakukan...bagi maklumat agar dia bleh maklumkan kepada bahagian kerosakan PKNS...tuk endose masalah ini...saya pun lum follow up ngan tuan umah bawah...maybe..pas tenant sy kat KD akan pindah nnti...dan bile sy inspect umah nnti....tp pape pun...ada tersirat ttg entri nie...kos2 yg tersembunyi...yg harus ditanggung oleh investor umah...sama ada anda sanggup atau tidak sj....

adiozzz

pOkLi said...

wah...serius jgk...sib baik pihak PKNS nak bertanggungjawab..kalau tak kopak jgk........

Azman Ali said...

owhh ni la rumah yg ko tanya kat aku tu ayip ek? hehe.. alhamdulillah dah selesai...

ayip said...

aha lar man..nie lar umahnya...
amacam...???ada pape nak komen ke man???

syakila said...

Kalau cam nie punya masaalah berapa agaknye kos baik pulih ye.

Nak kena guna khidmat plumber ke ek?

ayip said...

syakila...

base on kerosakan...jika melibatkan piping..mungkin kos yg tinggi...suggest sy...pastikan anda ada geng2 kontraktor...leh dapat cost yg murah..hehehehe

syakila said...

Tuan Ayip tok leh ke tlg rekemenkan kat teman. Chian le kat teman nie. Tlg le keneng kenengkan kot le leh dpt kureeeeeng... heeee heeeee .....

ayip said...

syakila...sy suggestkan..awak pakai serbis PMC...kita ada en azman dan en faris...depa nie expert bab2 pembaikan...tang rega...sy rasa..murah gak berbanding yg kat luaq nun...syakila area mana ek???tang mana yg bocor tu???

syakila said...

Saya kat Kajang. Rumah saya kat Tmn Kajang Sentral.

Air menitik tu berlaku di bahagian bilik air. Dan dibahagian yard pulak kelihatan air meresap di siling (bahagian tepi)

ayip said...

dasyat tu syakila..sy cadangkan..awak hubungi...

en azman-012 281 2961
En Faris-016 629 5840

mintak quotation depa berdua...pastu..bandingkan harga di luar...

tQ

Anonymous said...

nasib baik masih under pkns.. kalau tidak penghuni bawah kena tanggung kerosakan dari rumah atas...

Blog Widget by LinkWithin