Tuesday, September 28, 2010

Server Bicarajutawan.com akan ditutup?

Memang semua yg diketahui...forum BJ.com bukanlah tempat untuk mengaut keuntungan semata2..

tp semenjak dua nie...server BJ selalu sangat down? sebab apa iyer?

adakah ianya akan ditutup?
apa pandangan anda?

Wednesday, September 22, 2010

kereta baru atau masalah baru..

terbaca dalam satu thread financial...

saya nie baru grad bulan 8 bang..
nak beli kereta baru yang besar punya..
belum lagik kerja..tp mak support separuh..saya separuh..

klu ada komitmen terhadap hutang..lepas nie, saya rajin lar carik kerja..
nak beli kereta persona atau BLM

alasan saya nak beli, family ramai..semua dalam 7 org..family belum ada kereta lagik..tu lah sebabnya saya perlukan kereta..

apa pandangan anda?

bergaji besar atau bernafsu besar?

baru td dipersoalkan kepada aku..

berdasarkan perbualannya dengan aku..

Si Syed seorang pegawai profesional, gajinya shj dah mencecah RM4200 sebulan..
kemudian tak dapat menyimpan 1 sen pong dalam simpanan...
hutang dah hampir 3k, tolak sana sini..balance tinggallah 600..tu pong tuk belanja makan minum, minyak motor dengan rokok si syed nie..
bininya seorang cikgu..gaji shj dalam 2500-3000...itu pun dapat menyimpan 200 sebulan...simpanan dia..tp b/mana dengan simpanan si syed ?

1 hutang rumah - potongan dah hampir 1200 sebulan
1 hutang credit card - potongan dah hampir 250 sebulan
2 hutang PL -potongan shj dalam 1200 sebulan
1 loan komputer
1 loan kereta

apa perlu aku buat ayip..katanya pd aku!!!
engkau bagi lar aku satu projek...janji aku boleh buat side income..nk kena ada pasif income..

alamak..pening aku memikirkan masalah hutang org lain..nak bagi pandangan kang salah..!!apa side income yang aku boleh bagi pdnya..sedangkan aku sendiri tercari2 duit lebihan..

motor idaman pong belum dapat...adoii...gaji besar macam mana lak tak boleh uruskan.aku gaji ciput sebulan pong..insyaallah..dapat lar bernafas..

apa pandangan anda?
Blog Widget by LinkWithin