Tuesday, June 9, 2009

rabbit tuk si dia.....



hehehehe...comel dak???mau blajaq2 bagi beranak pinak nie...awek sy sudah syok ini hadiah...wowww...

Wednesday, June 3, 2009

kerja2 baik pulih seblum disewakan...

Pertengahan bulan nie...akan ada tenant baru kan masuk umah aku kat KD tu....seblum nie...tenant yg ada...terpaksa pindah..kerana jarak lokasi tempat kerja jauh..biasa lar..org pompan...alasan yg digunakan sebab letih dengan jem...dok kat KD...keje kat subang..hehehehe..mcm2 ragam..

memandangkan tenant baru akan masuk pertengahan bulan nie...jadik ada kerja2 yg perlu aku baik pulih...tuk jdaik seorang inbestor...pastikan umah2 yg tenant baru akan masuk nnti..dan mereka berpuas hati dengan serbis yg anda berikan...umah cantik...jadik..mereka akan berpuas hati nnti...so..semalam...dalam pkul 10.30 pg daripada bengkel keta...aku bergegas ke lokasi KD..tuk wat keje2 macha...hehehehe

keje2 yg meletihkan seperti keje2 menukar lampu, baik pulih sinki, mengecat dan tukau tombol pintu....memang letih..seharian wat keje..memang mencabar kebolehan diri....tambahan yg mencabar adalah kerja2 menukar lampu dan baik pulih sinki...tapi tang sinki tu..aku amik masa smpi sejam lebih...pasai tersumbat..dan saluran paip tu..lain sket design nya...jadik menjadik sulit kat aku...so...nasihat aku..klu korang tak reti2...jgn cuba sesekali...please gunakan serbis yg pakar...mcm one solution...memang leceh...kalau salah baik pulih...paip leh bocor...lampu tak idup..

Dalam entri nie...apa yg aku nak tekankan kat sini...kos2 baik pulih...sape yg perlu tanggung???

owner atau tenant...sbb tu seblum inbest dalam hartanah..korang kena tau selok belok ini...macam wida..letak deposit 2+1...mungkin deposit tu...akan cover kos2 baik pulih bile tenant kuaq nnti...
(mcm aku..aku letakkan deposit hanya 1+1 sj...sebab kalau letak 2+1...susah tuk dapatkan tenant...ini pandangan aku...cm wida lak...lokasi cantik..tak susah tuk dapatkan tenant...)
so...kat sini aku nak brainwash sket..selain deposit 2+1...ada tak cara2 lain..agar kos2 nie...tidak perlu owner yg tanggung...bagi sket pandangan korang...
nie aku upload...gambo umah aku..

p.s : w/pun aku letak 1+1..tp kos2 baikpulih...still tenant bayarkan...mcm mana???korang bagi pendapat korang dulu...pastu baru aku citer..mcm mana dengan deposit 1+1...tenant lama still bayar kos2 tersebut...






Blog Widget by LinkWithin